onsdag 18 november 2009

breien


Tussen het wolspoelen door ben ik uiteraard ook nog aan het spinnen en vilten. Als ik 's avonds lekker zit pak ik mijn breiwerk op en ziehier... het resultaat!
Voor Ardo, mijn man (hij wilde niet met zijn gezicht op de foto...!) heb ik een trui gebreid van Värmlandskogsfår, waar ik al eerder over schreef.
Voor mezelf ben ik nu begonnen een top te breien van de nieuwe wol, van de kruising finull/dorset. Ik heb 1-draads gesponnen, in 2 kleuren geverfd en brei op naald nr 4. De wol is zó zacht dat je die op de blote huid kunt dragen.

We hebben het plan opgevat om onze 2 huizen en het atelier te verkopen! Ruimte schiet ons tekort en het is tè onpractisch om 2 huizen te hebben. Je blijft aan het heen en weer lopen en zoeken naar spullen. Een luxe probleem kan je zeggen maar wij pakken het aan door iets groters te kopen en alles i 1 te doen.
Er zal de komende tijd weinig tijd over blijven om te schrijven op mijn blog... de kerstmarkten dienen zich ook weer aan.

Ik maakte tenminste 1 kerstmannetje...:)

Inga kommentarer: